OM JAG FICK ÄNDRA EN SAK MED GOLDIE..

Skulle det vara att hon inte är så galen på uteritterna. Hon tittar på allt och sen så backar hon, går till sidan osv. Liite jobbigt men det gäller att ha ett stadigt grepp i tyglen och hålla om med skänklarna så går det bra! 
 
Annars är det iinget jag vil ändra med henne. Hon är ju en gammal gumma nu!! hihi. Nej men hon är min lilla babyyy! 
 
Sen så är hon svårlastad, vilket är svårt till våren när jag ska tävla med henne! Men det löser sig.
 
Min gamla gumma beter sig INTE som så gammal hon egentligen är. När man rider henne känns det som att man rider en unghäst med sin egna lilla vilja och som är såå envis. Men man lär sig mycket på henne och det är kul när ponnyn är lite jobbig, och inte bara går på banan utan att göra någonting! Det är kul när det händer lite, fast inte så mycket så att man själv eller hästen skadar sig, right?!
 
Hästar är ett djur som man ALDRIG kan lita på upp till 100%. Man måste ha kontroll över hästen man sitter på och inte bara ta en svår häst när man knappt kan rida själv. Själv tycker jag att man ska träna för en duktig tränare i några år innan man skaffar häst/medryttarhäst/hyrhäst/foderhäst. Det är ett STORT ansvar och man måste vara 100% att det är det man vill. Men det är min åsikt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0